Yemenli mazlumlara 20 ton gıda yardımı

Yemen’de yaklaşık 4 yıldır devam eden iç savaş milyonlarca insanı mağdur etti ve etmeye devam ediyor. Hasene Derneği acil yardıma ihtiyaç duyan Yemenli mazlum ve mağdurlara 20 ton gıda yardımında bulundu. Hasene Yemen acil yardım ekibi Umman üzerinden Yemen’e geçerek yardımları ihtiyaç sahiplerine ulaştırdı. Yemen acil yardım ekibinde Yusuf Yılmaz, Adem Dağdaş ve Arif Başer görev aldı.

Bu içerik 105 kez okundu.

Yemen ülke sorumlusu Yusuf Yılmaz izlenimlerini paylaştı:

“17 Ocak’ta Umman’a ulaştık. Umman’ın Maskat şehrinden uçakla Salala şehrine geçtik. Araba ile Umman’ın içinde 3 saat yolculuk yaptık. Buradan sınırı geçtik. En uzak noktaya kadar çölde 17-18 saat araba yolculuğu yaptık. Oldukça meşakkatli bir yolculuktu. Bu yolculuğun sonunda Sana’ya yakın bir şehir olan Marib şehrine geldik. Buradan öteye güvenlikten dolayı geçemedik. Burada 3 büyük baş adak akika kurbanı kesip çadırlarda yaşayanlara 230 kumanya paketi ile birlikte dağıttık. Burada bir tane de hastane ziyaret ettik. Bu hastanede savaşta yaralananlar vardı. Hastanenin doktoru en az gıda kadar tıbbi malzemeye ihtiyaç olduğunu söyledi. Sahilde Gayda diye bir yere gittik. Burası selden büyük felaket görmüş. Al Mahra eyaletininin Almasila köyü en fazla zarar gören yerlerden birisiydi. İnsanlar bir ay evlerinin çatılarında yaşamak zorunda kalmışlar. Kerpiçten evleri olanların evleri erimiş gitmiş. Burada da ciddi gıda ve su ihtiyacı var.

Al Mahra eyaletinin Sayhut şehrine geçtik. Burada 230 adet kumanya dağıttık. Bunların 100 tanesini kamplarda, 130 tanesini de ev ev dolaşarak dağıttık. Gıda paketleri 2 lt sıvı yağ, 5 kg şeker, 10 kg pirinç, 25 kg un olmak üzere ortalama 42 kg ağırlığında ve toplam 460 gıda paketi şeklinde mazlumlara ulaştırıldı. Yardımları ulaştırabilmek için Yemen içerisinde toplam 41 saatlik bir yolculuğumuz oldu. Yaklaşık 3 bin km Yemen içerisinde yol yaptık. 43 defa askeri kontrolden geçtik.”

İnsanlar kanaatkâr

Yemen ülke sorumlusu Yusuf Yılmaz karşılaştıkları insanlara dair de gözlemlerini aktardı:

“Karşılaştığımız insanlar kerpiç, çadır ve çalıların bir araya getirilmesinden oluşan yerlerde kalıyorlar. Kerpiç evler diğerlerine oranla nispeten iyi, çadırlar orta, çalıların bir araya getirilmesinden oluşan yerler ise kötü durumda. Su ve elektrik çok kısıtlı. İnsanlar işsiz. Gıda ve giysi ihtiyaçları çok fazla. İnsanların ihtiyaç sahibi oldukları açık olduğu halde, çekinerek kabul ettiler yaptığımız yardımları. Toplu dağıtımlarda ne kaos, ne de izdiham vardı. Yapılan yardımlardan dolayı müteşekkir kaldılar. Haklarına rıza gösterdiler. Özellikle çocuklara şeker, çikolota dağıtırken gözlemlediğimiz durum dikkat çekiciydi. Verdiğimiz çikolota ve şekeri cebine koyan çocuklara, vermediğimizi düşünerek tekrar uzattığımızda, cebindekileri çıkarıp bize gösterdiler, kendisinin aldığını söylediler. Birçok defa bu durumu yaşadık. Yardım dağıttımız insanlar her fırsatta dua ettiler bizlere, Hasene’ye ve yardım yapanlara. Buralardaki insanları temiz suya, tıbbi malzemelere ve başlarını sokacakları evlere ihtiyaçları var.”

Haber: Murat Kubat

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Almanya'nın silah ihracatı ilk çeyrekte düştü
Kredi kartını müşterisine veren Türk taksici