KÜLTÜR - SANAT
Giriş Tarihi : 28-09-2019 23:17   Güncelleme : 28-09-2019 23:29

BİR BAŞKADIR BENİM MEMLEKETİM

Türkiye’mizin her bir köşesi doğal güzelliğe sahip zengin bir ülke.

Avrupalı Türkler geçtiğimiz yıllara göre bu yıl havayolu ve karayolu ile gelerek tatillerini Türkiye’de geçirdiler.

Türkiye’mizin çeşitli kentlerinde izinlerini geçiren gurbetçiler, Türkiye’mizin doğal güzelliği, havası, yemeklerin lezzeti nedeniyle anavatanın ilk tercihleri olduğunun altını çizdiler.

2018 yılında Türkiye´ye 2,8 milyon Avrupalı Türk´ün geldiğini belirten yetkililer, kişi başı ortalama 180 avro harcaması ile bu kesimin Alman turistleri ikiye katlamalarının bunun kanıtı olduğunu vurguladılar.

Avrupa´da yaşayan her iki Türk´ten birisi 2018 yılında tatil için Türkiye’yi tercih etti. Türkiye’mizin cennet bölgelerinden olan Karadeniz Bölgesi en çok tercih edilen bölgelerin başında geldi.

Avrupa Olay Gazetesi ailesi olarak gezdiğimiz gördüğümüz yerleri sizinle paylaşmak istiyoruz. Sizlerle beraber Karadeniz turuna çıkalım. Ülkemizi bir uçtan bir uca geçtiğimiz gezimizin hareket noktası İzmir oldu.

Karadeniz Bölgesi’nin tamamını dolaşıp Gürcistan’a kadar bin 200 km yolu beraber kat edeceğiz. Sabah saatlerinde başlayan yolculuğumuzun ilk durağı Kastamonu oluyor. Türk Evi ve yakın dönem Osmanlı mimarisi örneklerinin yoğun olarak bulunduğu ender illerden olan Kastamonu, kentsel sit kapsamına alınmış Taşköprü, İnebolu, Küre ve Abana’nın eski mahalleleri ziyaretçilerde nostalji ve hayranlık uyandırır.

Kastamonu merkezde, hükümet meydanından inerek mimar Vedat Tek tarafından yaptırılan hükümet konağı, Münire Medresesine giderek Kastamonu el sanatlarının birbirinden güzel işlemelerinden örneklerin yer aldığı çarşıda alışveriş yaptıktan sonra yolumuz Samsun’a düşüyor.

Samsun’da Atatürk Heykeli Onur Anıtı’nı selamlıyoruz. Bronz Atatürk Heykeli, Samsun halkı tarafından Avusturyalı heykeltıraş Hans Kriphel´e yaptırılmış. Ulu Önder’i ve Kurtuluş Meşalesinin yakıldığı bu güzel kenti geride bırakarak Ordu’ya doğru ilerliyoruz.

Ordu’da adına türküler yakılan ve teleferik ile Boztepe´ye çıkıp muhteşem Ordu manzarası eşliğinde meşhur Ordu pidesinin tadına keyifle baktıktan sonra Giresun´a doğru devam ediyoruz. Kirazın dünyaya Giresun’dan yayıldığını biliyor muydunuz? Giresun’da fındık alışverişlerimizi yapıp Karadeniz’in tek adası Giresun Adasını gördükten sonra Espiye-Trabzon-Yomra-Arsin yol güzergâhını takip ederek Sürmene’ye ulaşıyoruz. Muhteşem konakları, Karadeniz taka yapımı ve bıçakları ile meşhur Sürmene.

Solaklı Deresini takiben muhteşem bir manzara eşliğinde Demekpazarı-Çaykara üzerinden Uzungöl´e ulaşıyoruz. Etrafı ladin ağaçları ile kaplı göl kenarında muhteşem görüntüleri fotoğraflıyoruz. 4. Günümüzde muhteşem bir doğada muhteşem bir havada uyanıp yaptığımız yürüyüşün ardından yaptığımız sabah kahvaltısı sonrasında otobüsümüze binerek tekrar Karadeniz sahiline doğru inişe geçiyoruz.

Yolumuzun üzerinde Soğanlı Deresi üzerinde bulunan tarihi benzeri olmayan Hapsiyas Köprüsü’nü fotoğraflıyoruz. Molamızı Karadeniz Bölgesi’nin çayı ile meşhur olduğu cay fabrikasını ziyaret edip fabrikada çayın nasıl yapıldığını ve toplandığını kamyonlar ve traktörlerle fabrikaya geldiğini, çayın yaş ve yeşil yaprak olduğunu, fabrikadan çayın ne zorluklara yapıldığını, kesimin yapıldığı tarlalarda bizzat görüyoruz.

Rize üzerinden Ardeşen’e ulaşıyoruz. Ardeşen ilçesinden Fırtına Deresini takip ederek Kaçkar Dağları’na doğru yol alırken Fırtına Deresi kenarındaki Zipline keyfini yaşamakta başka oluyor. Çelik tel üzerinden 100 metre altında dere suyu geçiyor, bunu ilerleyen yaşımızda yaptık. Çamlıhemşin üzerinden Ayder´e geliyoruz. Gün batımını izlemek ayrı bir keyif. Kaçkar Dağlarının en güzel yaylalarını, muhteşem doğa güzelliğini izlerken kendinizi bir rüyada zannedebilirsiniz. Gün batımını bulutların üzerinde 2.420 metreden izledikten sonra tekrar Ayder´e inişe geçiyoruz.

5. Günümüzde yaylara anca minibüslerle çıkılıyor. Yollar çok dar ve otobüsün geçmesi imkânsız ve çok dar ve çok tehlikeli, bu nedenle uzman şoförler tarafından bu yolculuklar yapılmakta. Çamlıhemşin’de bizi bekleyen minibüsler ile Şimşir Ormanları’na doğru yola çıkıyoruz ve muhteşem Palovit şelalesine geliyoruz. Burada muhteşem doğada gürül gürül akan şelalede yürüyüşün ardından Zilkaleýe geliyoruz.

Fırtına Deresi üzerinde bulunan, taş köprüler arasında en güzellerinden birine Senyuva köprüsünü ve görmeye değer tarihi köprüleri fotoğraflıyoruz. Tekrar Borçka’ya dönüp otobüsümüzle Karadeniz’in son hudut kapısı olan Sarp Sınır kapısından geçerek Batum´a geçiyoruz. Batum Bulvarı Posidon Heykeli, Media Anıtı, Türk Camisi, Türk Mahallesi, Gürcü Alfabe Kulesi, Ali-Nino Heykellerini görüp deniz sahilinde gezip bol oksijen alıp otelimize dönüyoruz.

6. Günümüzde ayrılıp Artvin’in deniz kıyısında bulunan küçük İstanbul olarak bilinen ve modernliği ile tanınan Arhavi ilçesinde minibüsler ile muhteşem bir doğa harikasına doğru ilerliyoruz. Önce çifte köprüler Kmilet Vadisi, Mencuna Şelalesi güzelliği ile bizi hayretler içerisinde bıraktı. Şalelerin görünümü ayrı bir muhteşemliğe sahipti. Altındere Vadisine hakim Karadağ’ın eteklerine sahip bir kayalığa kurulmuş olan Sümela Manastırı halk arasında "Meryem Ana" adı ile anılır. Vadiden yaklaşık 300 metre yükseklikte bulunan yapı bizi hayranlıklar içerisinde bıraktı.

Maçka üzerinden Trabzon merkezine ulaşıyoruz. Atatürk Köşkü mimarisi ile bahçe düzenlemesi Atatürk’ün çalışma odası fotoğrafları köşkü görmeye değer yerlerden biri haline getirmiş. Her gün binlerce kişi Atatürk sevgisini yaşıyor, köşkü ziyarete geliyorlar. Son yaylamız 6. Günümüzde Akçaabat’a doğru devam ediyoruz. Kayabaşı Yaylası, Kayabaşı Yayla Kent Tesislerinde gecemizi yaylada geçiriyoruz.

7. Günümüzde Akçaabat üzerinden Giresun-Ordu-Terme yolunu takiben Samsun’da Bandırma vapurunu ziyaret ediyoruz. 8. Gün Amasya´dan ayrılarak Ferhat’ın Şirin için deldiği dağları görüp rehberimizden Ferhat ile Şirin aşkını dinledikten sonra yolumuz Çorum’a doğru Ankara- Afyon-Denizli Aydin, Söke Kuşadası’na uzanıyor.

8 gün içerisinde Ege’den Karadeniz’e yaptığımız ve 8 gün süren yolculuğumuz 2 bin 400 km uzun yolculukta, görmeye değer yerleri gördükten sonra hareket noktamıza tekrar vardık.

Yorucu bir yolcuk oldu ama ülkemizde çok gezilecek yerlerimiz var, bunların kıymetini bilmemiz lazım, başta doğamızı çok iyi korumamız lazım. Kuşadası Tours Türkiye’mizin her bölgesine turlar düzenliyor. Avrupa’nın çeşitli kentlerine 1982 yılından beri faaliyet gösteren şirket Avrupalı Türklerin de tercih ettiği yerler arasında geliyor.

Necdet-Hamdiye KARAŞAHİN - TRABZON

NELER SÖYLENDİ?
@
DeannaWar 2 ay önce
Hi guys! Rather visit my free adult site! - http://traff3.xvideass.top
Want to see more?
traff3.xvideass.top
Harlan Keefer 2 ay önce
Finally there is a SEO Service that has given proven results and that is backed by the customers! Our SERP Booster is a powerful, diversified activities linking structure which we have designed to create a naturally and manual link building SEO strategy.

Read more details about our service

Thanks and regards
  • 7 Alanyaspor 22 14
  • 8 Yeni Malatyaspor 20 14
  • 9 Göztepe 20 14
  • 10 Denizlispor 18 14